FAST FASHION – mit ili realnost

BIRATE LI SVJESNU KUPOVINU?

Brzi “lifestyle” – zvuči vam poznato? Naravno, svi danas živimo na taj način. Nesvjesno se družimo sa prijateljima, jer u tim trenucima razmišljamo o poslu. Na poslu nemamo fokusa, jer smo u tim trenucima mislima uz porodicu. S porodicom putujemo na vikend, ali vrijeme provodimo na telefonu prateći živote naših virtualnih prijatelja. Pratimo trendove i kupujemo “preporučene” modne komade, a oni završavaju u smeću već nakon nekoliko sedmica. Zapravo, gdje oni završavaju?
Svakodnevno čitate ili slušate o tome da je potrebno podržavati lokalne brendove i kreativce. Svako od vas čini to iz različitih razloga, bilo da su oni samo određena potreba za kupovinom, podrška prijatelju ili oduševljenje idejom kreiranom od strane malih poduzetnica/ka. No, znate li zapravo koliko je vaša podrška i odabir bosanskohercegovačkih brendova bitan, čak i na globalnom nivou?

FAST FASHION – mit ili realnost

Fast fashion. Izraz o kojem svi, čini nam se, govore u današnjem vremenu. Simbol ovog izraza većinom su brendovi čiji sadržaj nam se plasira (vrlo često indirektno i bez da primjetimo) iz dana u dan. Da, ZARA, H&M, Bershka i mnogi drugi. Vjerovatno primjećujete da su to oni brendovi u čije prodajne objekte najčešće “uđete samo da nešto pogledate”, a izađete sa gomilom (nepotrebnih) stvari čiji rok trajanja je poprilično ograničen. Ostvarujete njihov cilj, zadovoljavate potrebe svoje implusivne kupovine i podržavate globalne probleme koji se javljaju kao posljedica takve kupovine – oko 85% tekstilnih proizvoda fast fashion brendova odlazi u “smeće” svake godine (čitaj – skladišti se na otvorenim površima bez mogućnosti recikliranja), kako navodi Business Insider.   Modna industrija je drugi najveći konzument vode, sa upotrebom 2,700 litara vode za proizvodnju jedne pamučne majice. Zapanjujuće zar ne?

Lokalni kreativci su mnogo više od “još jednog brenda u nizu”

Bosanskohercegovačko društvo puno je kreativaca i potencijala na koje često čujemo komentar – “ah, još jedan brend u nizu”. Znate li šta i ko se zapravo krije iza tog brenda? Na prvom mjestu, tu su hrabre/i žene i muškarci, odvaženi da naprave iskorak u današnjem vremenu i suprotstave se globalnim tržišnim “gigantima”. Ambiciozni ljudi, sa idejom i vizijom, koja je mnogo više od konzumerističkog pristupa i odnosa sa kupcima. Ljudi, čija misija je osnaživanje našeg društva i plasiranje unikatnih, ručnorađenih proizvoda, kreiranih u malim timovima velikih ljudi.

DANEL tim kreativaca i svilene umjetnosti

Mali tim DANEL fashion studia, kao što znate, čine bosanskohercegovačke žene, različitih dobnih skupina. Osnivačica brenda, Ljubica, ujedno je i naša dizajnerica koja kreira odjevne komade i ručno oslikava svilene marame različitim motivima, po vašim željama. Gospođa Zehrina, iz udruženja “Prijateljice” Tuzla, svoje znanje i vještine u oblasti šivenja  unosi u sve proizvode našeg brenda, dok Maja na našim društvenim mrežama stvara mjesto za otvorenu komunikaciju i podršku ženama poduzetnicama. Nas tri stvaramo modu za sve vas, koje kupujete svjesno i odgovorno. Moda našeg malog tima nije “fast fashion” i ne prati trendove. Pruža vam eleganciju i unikatnost. Pruža vam osjećaj odgovornosti prema društvu i okolini.
Tokom praznika, kreirale smo posebnu ponudu na našem OREA Bazaar shopu, sa željom da vam pružimo mogućnost kupovine drugačijih poklona za vaše najbliže. Ponuda sa velikim popustima traje još samo nekoliko dana, zato budite slobodne da posjetite naš shop na OREI, te budete odgovorne prema sebi i prema njima, jer vaša svjest i odluka su od izuzetnog značaja.
Fotografija: STAN HONDA/AGENCE FRANCE-PRESSE/GETTY IMAGES

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.